Sensoor E-mail

sensoor diensten email2

Je wilt je verhaal kwijt. Maar je bent meer een schrijver dan een prater. Of je wilt eerst zelf goed op een rij krijgen waar je precies mee zit. Een e-mail sturen naar Sensoor is dan heel geschikt. Je kunt je verhaal nog eens lezen voor je het naar ons verstuurt. Degene die jouw e-mail leest, formuleert met zorg een reactie terug. Natuurlijk is deze e-mailwisseling bij ons in veilige handen.

Meld je aan op de e-hulppagina van Sensoor. Je hoeft hiervoor geen persoonlijke gegevens te gebruiken, zelfs je eigen e-mailadres niet. Je kunt na de aanmelding direct starten met een e-mail aan Sensoor. Met je zelfgekozen gebruikersnaam en wachtwoord kan je daarna steeds inloggen om e-mails van de Sensoormedewerker te lezen en te beantwoorden. 

Vind je het prettiger om direct vanuit je eigen emailbox naar ons te mailen? Dat kan nu ook: stuur dan een email naar: ehulp@sensoor.nl. Je wordt vervolgens aan een vrijwilliger gekoppeld. Al je berichten worden steeds door dezelfde vrijwilliger gelezen en beantwoord. De hulp is gratis. 

Wil je liever direct contact dan kun je beter chatten of bellen.

Waarover mag ik e-mailen?

Wanneer je ergens mee zit: blijdschap, verdriet, vragen, je kunt ons altijd mailen. Lees hier onderwerpen waarover mensen zoal met ons e-mailen. We zijn er voor iedereen. Maar ben je jonger dan 15 jaar, dan past de Kindertelefoon misschien beter bij jou.

Hoe helpen jullie mij?

Vaak helpt het al om voor jezelf alles op te schrijven. Te weten dat iemand je verhaal met aandacht leest. We lezen je e-mail zorgvuldig en stellen vragen die je kunnen helpen om inzicht te krijgen. Samen kijken we hoe je met een probleem of verdriet om kunt gaan. Een gesprek via de mail gaat meestal een paar keer heen en weer. Je mail wordt iedere keer door dezelfde medewerker gelezen en beantwoord. Vertrouwelijk en anoniem.

Wat jij ons toevertrouwt, blijft tussen ons. Je hoeft je echte naam en gegevens niet aan ons bekend te maken. Buiten de e-mailwisseling om, zal Sensoor geen contact met jou opnemen. Zo willen we de anonimiteit van onze dienst zo goed mogelijk waarborgen.

Met wie e-mail ik?

Onze vrijwillige medewerkers zijn opgeleid om met aandacht naar je verhaal te luisteren zonder oordelen. Zij worden daarvoor zorgvuldig geselecteerd, opgeleid (SPEN-certificering) en begeleid door professionele beroepskrachten. Het zijn betrokken mensen met levenservaring die op deze wijze graag iets voor jou, voor anderen en voor de maatschappij willen betekenen.

Wanneer krijg ik antwoord?

U kunt binnen 4 werkdagen een eerste antwoord verwachten. De termijn voor elke volgende reactie hangt af van de afspraak die de medewerker van Sensoor hierover met u maakt.

Wat is Sensoor?

Sensoor is een landelijk netwerk van anonieme hulp op afstand. In heel Nederland zijn er 26 locaties van Sensoor. Daarmee zijn we de grootste telefonische hulpverlener van Nederland. Voorheen was onze naam: SOS Telefonische Hulpdienst. De telefonische hulpdienst bestaat al meer dan 57 jaar; de chathulp en e-mailhulp meer dan 10 jaar. Hier kun je meer lezen over de organisatie Sensoor.

Ben je niet tevreden over onze e-mailhulp? Of heb je tips voor een betere e-mailhulpverlening? Laat het ons weten!